/Files/images/dlya_vstavki_/e35222.jpg

«Домашнє завдання» для батьків

1. Вирішіть для себе, що садочок вам потрібен. Якщо батьки впевнені в необхідності, то ця впевненість передається і дитині. Налаштувати режим дня дитини відповідно до того, який є в садочку.

2. Ознайомити дитину з територією садочка, з вихователями.

3. Дуже важливо налаштувати дитину на зміни у її житті. А відповідно про вступ у дитячий садок потрібно говорити в сім’ї як про подію радісну, очікувану й у жодному разі не порівнювати це з покаранням.

4. Загартовуйте дитину, використовуючи сонце, повітря, воду.

5. Уникайте в сім’ї сварок, з’ясування відносин у присутності дитини, щоб не травмувати психіку дитини й не заважати їй розвиватись.

6. Сплануйте єдину «виховну політику»: єдині вимоги всіх учасників навчально-виховного процесу в родині, щоб не виникло суперечностей у свідомості дитини, (кого слухати і хто винен), від чого уповільнюється формування адаптивних навичок дитини.

7. Виховуйте в дитині самостійність. Батьки часто самі провокують розвиток інфальтивності в дитині, повторюючи часто слова, що вона маленька, та роблячи за дитину те, що вона може зробити сама.

8. Виробити навички самообслуговування. Якщо вашій дитині ще немає 3-х років, потурбуйтесь про те, щоб вона мала хоча б елементарне уявлення про побутове самообслуговування, тобто була б у процесі засвоєння певних навичок:

а) акуратно та самостійно їсти; користуватися серветкою; не кришити хліб; не проливати суп; виходити з-за столу тільки після того, як поїв; дякувати;

б) засукувати рукава під час умивання, мити руки та обличчя, не обливати одяг; користуватися милом; витирати руки та обличчя рушником, вішати його на місце;

в) своєчасно користуватися носовою хусткою, туалетом; помічати та усувати самостійно чи з допомогою дорослих недоліки, неохайність в одязі;

г) самостійно або із незначною допомогою дорослого одягатися, застібувати ґудзики, зав’язувати шнурки; самостійно знімати одяг та взуття, аккуратно складати одяг;

Якщо дитина засвоїть ці навички з раннього дитинства, вона буде виконувати їх надалі без зайвих нагадувань.

9. Частіше хваліть, заохочуйте, підтримуйте дитину.

/Files/images/dlya_vstavki_/detsky-test-2.jpg

Пам’ятка для батьків із профілактики труднощів адаптації:

· поступово формувати в дитини звичку дотримуватися певного режиму дня. Найкраще здійснювати це в домашніх умовах на початку відвідування дитячого садка;

· формувати навички самообслуговування (уміння самостійно їсти, одягатися, складати іграшки, одяг тощо);

· розвивати ігрові навички та навички спілкування, поступово розширювати коло знайомств дитини;

· організувати позитивне емоційне спілкування дитини з вихователем і персоналом дитячого садка;

· поступово збільшувати тривалість перебування дитини в ЗДО (спочатку—тільки прогулянка, обід, а через кілька днів—прогулянка, обід, сон тощо);

· розширювати коло близьких людей, які приводять дитину до дитячого садка (не тільки мама, а й тато, бабуся, дідусь, це полегшує прощання).

/Files/images/dlya_vstavki_/24e80c0ef6f3edb63f13b84db057a2a9.jpg

Поради психолога батькам, які вперше приводять дитину в ЗДО

· У ДНЗ дитину бажано привести в першій половині дня, коли діти граються. Вона познайомиться з однолітками і поступово приєднається до спільних ігор.

· Завершивши прогулянку, дитина, можливо, сама захоче разом із новими друзями зайти в ігрову кімнату. Нехай вона відчує, що це цікаво — відвідувати «будинок, де граються діти».

· Заберіть дитину перед обідом. Нехай перспектива пообідати за загальним столом здається їй бажаною й цікавою.

· Ви самі відчуєте, коли дитину можна вкладати спати, залишати в дитячому садку на весь день.

· Якщо умови дозволяють вам не прискорювати події, то перші три-чотири тижні дитину краще забирати з ЗДО перед денним сном. Оскільки денний сон — ритуал домашній, дитина особливо потребує фізичного зв’язку з мамою. Візьміть у дитячий садок тарілку з чашкою, до яких звикла ваша дитина, улюблений горщик та іграшку, з якою вона засинає.

· Якщо дитина всередині дня починає сумувати за мамою, можна через вихователя передати для неї маленький привіт із дому — картинку, іграшку. Вручений у потрібний момент сюрприз поліпшить настрій дитини.

· Щоб дитині не було так сумно лягати спати в дитсадку, мама може їй дати із собою маленьку сімейну фотографію (класти під подушку «як оберіг»).

· Забираючи дитину з ЗДО, поцікавтесь у неї, як минув день, що вона робила в дитсадку протягом дня. Уважно вислухайте новини, якими хоче поділитися ваша дитина.

· Намагайтеся частіше спілкуватися з педагогами та помічником вихователя групи, не соромтеся розпитувати їх про свою дитину, обговорювати проблеми та шукати разом шляхи їхнього вирішення.

· Якщо ви відчули, що в ЗДО у дитини виникли проблеми, не відсторонюйтеся від них. Не завжди такі проблеми минають самі по собі. Радимо Вам звернутися до практичного психолога.

Використано матеріали Всеукраїнської газети для психологів та вихователів «Психолог дошкілля» (за сприяння Національної академії педагогічних наук України)
Кiлькiсть переглядiв: 242