Поради для батьків майбутнього першокласника

/Files/images/dlya_vstavki_/uchenik-i-uchenitsa-pervoklassniki.png

  • Не ставтеся до дитини як до маленької. Давайте їй посильну роботу вдома, визначте коло її обов’язків. Робіть це м’яко: «Ти в нас уже дорослий, ми можемо тобі довірити помити посуд».
  • Визначте загальні інтереси вашої сім’ї. Це може бути як спільний перегляд мультфільмів, так і розв’язання життєвих ситуацій, обговорення сімейних проблем.
  • Залучайте дитину до економічних справ родини. Поступово привчайте її порівнювати ціни, орієнтуватися в сімейному бюджеті. Наприклад, дайте гроші на хлібі на морозиво, коментуючи ціну на той чи інший товар.
  • Не сваріть, а тим паче не ображайте дитину в присутності сторонніх осіб. На скарги на дитину інших у її присутності скажіть: « Дякую, ми обов’язково поговоримо на цю тему».
  • Навчіть дитину ділитися своїми проблемами, обговорюйте з нею конфліктні ситуації, що виникли з однолітками та дорослими. Щиро цікавтеся думкою дитини-лише так ви зможете сформувати в неї правильну життєву позицію.
  • Намагайтеся дивитися на світ очима вашої дитини, адже бачити світ очима іншого - основа взаєморозуміння. Частіше хваліть вашу дитину. На скарги про те, що щось не виходить, скажіть: «Вийде обов’язково, потрібно лише ще раз спробувати. Якщо тобі буде потрібна моя допомога, я охоче тобі допоможу».
  • Формуйте високий рівень домагань. І вірте, що ваша дитина зможе все, потрібно лише їй допомогти. Хваліть малюка словом, усмішкою, ласою. Не будуйте ваші взаємини з дитиною на заборонах. Завжди пояснюйте причини своїх вимог, якщо можливо, запропонуйте альтернативу. Любіть дитину, знаходьте радість у спілкуванні з нею. Ваша повага до неї - фундамент шанобливого ставлення дитини до вас у майбутньому.

Психологічна готовність до систематичного навчання в школі

/Files/images/0_91f05_5a9d7de8_L.png

Психологічна готовність до систематичного навчання в школі - це сукупність особистісних якостей, умінь і навичок, а також певний рівень розвитку психічних функцій дитини, необхідних для освоєння нею шкільної навчальної програми в умовах навчання в колективі однолітків. Насамперед, необхідно пам’ятати, що «готовність до школи» передбачає не наявність знань і умінь, а їх певний набір, уміння їх використовувати в нових умовах.

Психологічна готовність передбачає здатність дитини до прийняття нової «соціальної позиції»- статусу школяра, вміння керувати своєю поведінкою та розумовою діяльністю, сформованість певного світогляду, готовність до оволодіння провідною в молодшому шкільному віці діяльністю-учбовою. Психологічна готовність до шкільного навчання - це складне утворення, до структури якого входять мотиваційна, емоційно-вольова та інтелектуальна готовність.

Мотиваційна готовність передбачає як прагнення дитини до суспільно оцінюваної діяльності (що пов’язано з формуванням нової внутрішньої позиції школяра),

Так і наявність у дитини пізнавальних процесів, потреби в інтелектуальній активності й в оволодінні новими уміннями,навичками та знаннями.

Емоційно-вольова готовність передбачає емоційну стійкість, здатність до аналізування емоцій, а також адекватність емоційних переживань, поведінки та здатність до їх регуляції.

Інтелектуальна готовність передбачає наявність у дитини стійкої уваги, диференційованого сприймання,логічного запам’ятовування, словесно - логічних операцій, довільності та інтелектуальної активності.

Поради батькам від психолога:

Підтримайте в дитині її прагнення стати школярем. Не лякайте дитину школою. Важливо створити в дитини позитивне ставлення до школи і вчителів,не прикрашаючи,не залякуючи її, а показуючи важливість саме процесу навчання.

Обговоріть з дитиною ті правила та норми, з якими вона зустрінеться у школі. Поясніть їх необхідність і доцільність.

Привчайте до виконання розпорядку дня. Не пропускайте труднощів, які можуть вплинути на оволодіння навчальними навичками. Якщо є логопедичні проблеми,то треба обов’язково звернутися до фахівця.

У кожній роботі обов’язково знайдіть те, за що можна похвалити. Похвала та емоційна підтримка можуть помітно підвищити інтелектуальні досягнення дитини.

Для кращої адаптації в першому класі, обов’язково потрібно вчити її навичок самоконтролю і самообслуговування.

Потрібно конструктивно спілкуватися з однолітками і почувати себе впевнено.

Не примушуйте дитину робити що-небудь, якщо вона засмучена, втомилася. Не вимагайте занадто багато і відразу( для вироблення навичок потрібен час).

Пропонуйте завдання тільки з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей дитини.

Завжди пам’ятайте, що провідним видом діяльності дітей 5-7 років є гра. Навчання має відбуватися здебільшого ігровими методами.

Найголовніше – це те, щоб дитині сподобалося вчитися!Треба заохочувати до старання, підтримувати у складних ситуаціях.

Якщо вас щось турбує в поведінці дитини, її навчальних справах не соромтеся звертатися за порадою і консультацією до психолога.

Батькам про майбутнього школяра:

Уникайте надмірних вимог. Не вимагайте від дитини все і відразу. Ваші вимоги мають відповідати рівню розвитку її навичок і пізнавальних здібностей. Не забувайте, що такі важливі й потрібні якості, як старанність, акуратність, відповідальність, не формуються відразу. Дитина поки ще вчиться керувати собою, організовувати свою діяльність і дуже потребує підтримки, розуміння та схвалення з боку дорослих. Завдання тат і мам-запастися терпінням і допомогти дитині.

Право на помилку. Важливо, щоб дитина не боялася помилятися. Якщо в неї щось не виходить, не сваріть її. Інакше вона буде боятися помилятися, повірить у те, що нічого не може. Навіть дорослому, коли він вчиться чогось нового, не все відразу удається. Якщо ви помітили помилку, зверніть увагу дитини на неї і запропонуйте її виправити. Обов’язково хваліть дитину. Хваліть за кожен, навіть зовсім малесенький успіх.

Не думайте за дитину. Допомагаючи дитині виконувати завдання, не втручайтеся у все, що вона робить. Інакше дитина почне думати, що вона не здатна упоратися із завданням самостійно. Не думайте і не вирішуйте за неї, інакше вона дуже швидко зрозуміє, що їй не варто займатися, батьки все одно допоможуть усе вирішити.

Не пропустіть перші труднощі. Звертайте увагу на будь-які труднощі своєї дитини і в міру потреби звертайтеся до фахівців. Якщо в дитини є проблеми зі здоров’ям, обов’язково займіться лікуванням, оскільки майбутні навчальні навантаження можуть суттєво погіршити стан дитини.

Влаштовуйте свята. Обов’язково влаштовуйте маленькі свята. Привід для цього придумати зовсім не важко. Радійте її успіхам. Нехай у вас і вашої дитини буде гарний настрій!!

Кiлькiсть переглядiв: 290